Presentam la primera de les activitats obertes dins del Cicle d’auto-formació “L’autonomia durant els anys 70s: autonomia obrera i grups autònoms”.

La programació d’avui:

18h: Documental: “Autonomia Obrera”, produit per Espai en Blanc. Amb Fernando Paniagua, coordinador del documental.

Un documental de Orsini Zegrí y Falconetti Peña / Any 2008 / Durada 75 min

“Autonomía obrera” es una pel.lícula sobre les lluites autònomes a l’Espanya dels anys 70, un relat de l’altre moviement obrer, una reescriptura de la transició posfranquista. Contra la memòria històrica, memoria política.

Després del llibre “Luchas autónomas en los setenta” i del archivo digital, el documental és la tercera part del projecte d’investigació: “Las luchas autónomas en el Estado español, 1970-1977″, que Espai en Blanc ha estat coordinant ara fa uns anys, amb el recolzament de la UNIA y de Arteleku.

19,30h: Xerrada a càrrec de Fernando Paniagua (Espai en blanc): “Els GOA (Grups Obrers Autònoms) i l’autonomia a Barcelona”.

Més que comentar el documental previ, que dona una visió general dels fets a l’Estat Espanyol, hem demanat a Fernando que ens parli del cas concret de Barcelona.

Fernando Paniagua és autor del Capítol “Arqueología de la Autonomía obrera en Barcelona” al llibre editat per traficantes de Sueños “Luchas autónomas en los años setenta”.A més, és el documentalista de “72 horas”, un altre documental que explora els anys de l’autonomia, més centrat en la Barcelona d’aquells anys.

Per la seva experiència en l’estudi de les lluites a Barcelona ens sembla especialment interessant que ens expliqui de primera mà el paper dels GOA i el seu entorn.

21,30h: Sopar vegà per l’autofinançament del viatge del ponent. El menú constarà de primer i segon plat més postres i beguda (vi ecològic i aigua). Preu: 8 euros.

Per apuntar-vos al sopar podeu enviar un mail (transitant@subvertising.org), telefonar o passar per transitant. Si ens avisau abans de divendres ens ajudau a la gestió de tot pelgat: la compra, la vaixella, tots els preparatius… Moltes gràcies!

Un comentari a “Dss 18M, 18h transitant: “Cicle d’Autonomia als anys 70s” (documental+xerrada+sopar vegà). Amb “Esapi en Blanc”