Davant el racisme i la xenofòbia, solidaritat i recolzament mutu

anti-Semitism-and-xenophobia

Després de la patètica manifestació dels comerciants de la Platja de Palma i s’Arenal (amb el suport de la patronal PIMECO i AFEDECO) contra la venda ambulant i a favor d’un augment del control repressiu, des de la Coordinadora Llibertària de Mallorca volem manifestar:

-El nostre total rebuig a aquesta manifestació de caire corporativista i egoista, totalment insolidària amb la gent en una situació més vulnerable.

-Aquests tipus de manifestacions només fomenten el racisme i la xenofòbia (per ser la gran majoria de venedors ambulants immigrants senegalesos en situació irregular), un discurs fàcil que augmenta de manera molt preocupant entre les classes populars.

-L’actitud dels mitjans informatius per donar ressò mediàtic a aquest tipus d’actes (on només s’han manifestat més de 100 persones), mentre ignoren intencionadament l’acció social de gran part dels moviments socials de caire anticapitalista i les seves manifestacions, inclús manipulant-les i criminalitzant-les.

Davant aquests fets, la Coordinadora Llibertària de Mallorca anima als moviments socials, a les classes treballadores i a la gent en general a lluitar contra el discurs racista i xenòfob que avança dia a dia.

Per això proclamam:

-La crisi no l’ha provocada el col·lectiu immigrant ni la gent més pobre, sinó els grans financers, les grans empreses i els governs.

-La solució als problemes actuals no és l’expulsió dels treballadors i treballadores immigrants, és l’expropiació de la riquesa espoliada pels rics i la seva redistribució equitativa i sostenible.

-Cal una ruptura amb la lògica depredadora i competitiva inherent al capitalisme.

-L’antídot a aquest discurs és el foment dels valors de la solidaritat, del recolzament mutu i de la igualtat.

-La necessitat de la posada en funcionament de pràctiques econòmiques i socials basades en l’autogestió, l’autoorganització i l’assemblearisme.

Solidaritat

Secretariat de la