Ja estan disponibles els àudios de la II Fira del Llibre Anarquista de Mallorca

iifirallibreanarquistamallorca_cartellprogramaEls passats dies 10, 11 i 12 d’octubre es celebrà al parc de Ses Veles de Palma la II Fira del Llibre Anarquista de Mallorca. Aquesta segona edició ha estat organitzada mitjançant una assemblea proposada des de la Coordinadora Llibertària de Mallorca (CLM) on hi han participat membres de la pròpia CLM i vàries persones autònomes properes a l’àmbit llibertari. Organitzades en diverses comissions, s’han pogut portar a terme de manera satisfactòria totes les tasques necessàries com per poder gestionar una cita de tal envergadura: la difusió, l’economia, la preparació de la infraestructura i el menjar servit a la Fira, l’elaboració del programa, l’acolliment de distribuïdores i editorials de la resta de l’Estat, etc.

A la II Fira del Llibre Anarquista de Mallorca es presentaren un total de 7 publicacions que tocaren gran varietat de temàtiques així com la maternitat i la criança, les relacions sexoafectives, la repressió i deportació que pateixen les migrades sense papers o l’organització de la Federació Anarquista Catalana que aviat veurà la llum. També tingueren lloc dos debats oberts, un entorn a les problemàtiques del turisme recopilades al monogràfic Tot Inclòs i ’altre sobre l’organització del moviment llibertari a Mallorca. A més, hi hagué espai per al teatre i la música tant el divendres i el dissabte, on tant artistes locals com Tomeu Quetgles, Txus Santana, les Phussyon i La Lioparda com vingudes de fora com el grup de teatre Las Hipókritas i el cantautor Buterflai tancaren amb cultura reivindicativa ambdues jornades. Finalment, la Fira va concloure diumenge amb un ambient distès i jovial mitjançant un recital obert de poesia sobre bases DUB on bona part de les assistents hi participà.

Pendents d’acabar de valorar tots els aspectes de l’organització i els resultats obtinguts a la Fira, l’assemblea organitzadora ha valorat de forma molt positiva aquesta segona edició, que creiem que ha esdevingut tot un èxit tant per com s’ha organitzat com per l’alta participació durant tots els actes. Trobam que l’espai en la que es celebrà, el Parc de Ses Veles de Palma, fou tot un encert, i que es va saber integrar la Fira amb el dia a dia de les veïnes del barri, portant així les idees i pràctiques anarquistes al carrer. L’ambient que es produí de germanor i companyonia entre les persones organitzadores, les que vingueren de fora a presentar llibres o a muntar paradeta i les visitants a la Fira va esdevenir en un cap de setmana molt especial que esperem que es materialitzi en nous projectes fruit de les afinitats creades i de les idees compartides.

A continuació, posem a l’abast de tots i totes les gravacions de les presentacions dels llibres i dels debats que es produïren a la Fira.