[Hivern Anarquista] Projecció del documental ‘Ingovernables: un recorregut per la Catalunya anarquista actual’

17/02/2017 - 19:00 Ateneu Lo Tort

INGOVERNABLES

“Ingobernables” (=Ingovernables) intenta apropar-se a la realitat del moviment anarquista o antiautoritari a Catalunya. El documental aborda la conflictivitat social dels últims anys: vagues generals, bloqueig al “parlament”, el moviment de les indignades, els processos d’autoorganització en barris i centres de treball, la revolta de Can Vies. Així com també la visió de les classes dirigents i dels mitjans de comunicació sobre el que ells mateixos han denominat els “antisistema”.
La resposta de l’Estat a la lluita, s’ha centrat en la repressió i l’enduriment penal com demostren l’aprovació de la “llei mordassa” o l’aplicació de la llei antiterrorista cap a l’anarquisme en diferents casos i en la denominada Operació “Pandora”.
A través d’entrevistes a diversos col·lectius i individualitats, de la propaganda als carrers, d’actes realitzats per col·lectius llibertaris; el documental mostra aspectes com; la vigència de les idees anarquistes, la importància de recuperar la memòria històrica des d’una perspectiva revolucionària, la necessitat d’acabar amb el capitalisme, el perill de la via institucional per canviar la societat i sobretot la possibilitat de pensar en altres formes d’organització social no basades en l’Estat i el capitalisme.

TRÀILER