[Presentació Llibre a Sencelles] Dissidències. Història i “Cultura Obrera” a la Mallorca contemporània

19/12/2013 - 19:30 Consulta la informació d'avall

El dijous dia 19 de desembre de 2013 a les 19.30h a la Biblioteca de Sencelles ens han convidat al Grup d’Estudis Llibertaris Els Oblidats a presentar el nostre darrer llibre: Dissidències. Història i Cultura Obrera a la Mallorca contemporània.

2013-sencellesEl llibre és un seguit d’articles sobre la història dels dissidents, la història d’aquells que normalment no surten als llibres, però que foren protagonistes dels seus temps, la història de les dones, de les vagues i lluites obreres, de les organitzacions que lluitaren per un món millor i de les seves pràctiques. Una història que calia rescatar de l’oblit i posar-la en valor. En el llibre hi podem trobar tota una sèrie d’articles sobre la història del moviment obrer i llibertari de Mallorca, agrupats en capítols com Dones, feminismes i anarquismes; La Cultura, l’Educació i les Solidaritats llibertàries; Revoltes, protestes i acció directa; L’anarcosindicalisme i les seves practiques; Cultura política i pràctiques ideològiques.

Al llibre també hi podem trobar altres textos escrits pels propis protagonistes d’aquestes històries, publicats en mitjans de comunicació propis, ja sigui al Cultura Obrera (1919-1936), El Rayo (1912-1914), La Revolución Social (1871), El Obrero (1869-1870), Acció Directa (1977) i un llarg etcètera de publicacions de contrainformació i reflexió que varen veure la llum al llarg del segles XIX i XX. Textos que testimonien que al llarg dels més de 140 anys de dissidències, Mallorca no ha estat una excepció i no ha viscut al marge. Ans al contrari, els esforços i les seves lluites sindicals, socials i culturals, dels mallorquins i mallorquines i la seva creació literària no són gens menyspreables.

Us esperam a tots a la Biblioteca de Sencelles el 19 de desembre a les 19.30h.