[Programa-Ciutat] V Fira del Llibre Anarquista de Mallorca

06/10/2017 - 21/10/2017 - 00:00 Parc de Ses Veles

Presentació

Una vegada més arriba la tardor, i com no podia ser d’una altra manera, torna també la Fira del Llibre Anarquista de Mallorca en la seva ja cinquena edició. Aquesta iniciativa autogestionada va néixer impulsada per la coordinadora llibertària de Mallorca (CLM) allà pel 2013, i, després de cinc anys de bones experiències, pareix que va arribar per quedar-se.

Tenim la profunda convicció que els motius que ens impulsaren a començar amb la I edició cobren renovada vigència avui dia. La idea de la fira sempre ha estat generar un espai de debat, crítica i reflexió al voltant de les idees llibertàries, on diverses sensibilitats de l’anarquisme illenc tinguin cabuda, i on puguem aprendre o aprofundir en qüestions que ens interessen amb l’ajuda d’altres companyes. Després d’una important caiguda en la combativitat al carrer, i un marcat canvi de context en els moviments socials a Mallorca, pensem que la reflexió és clau per encarar futurs reptes i recompondre forces.

Per aquesta V edició hi ha però importants novetats quant a l’organització. La fira es desenvoluparà en dos caps de setmana diferents d’octubre (dies 6,7, 8 i dies 20,21) i a dos indrets: Ciutat (Parc de ses Veles) i Manacor (Ateneu Lo Tort) respectivament. Aquest nou format respon a les necessitats de descentralització de l’acte, que enguany estarà muntat per dues assemblees diferents però coordinades entre elles. Així mateix, enguany hem apostat per alleugerir un poc el programa, proposant menys densitat d’activitats però més seleccionades. La nostra intenció és deixar també més espai al debat tant formal com informal, així com més temps per explorar el material de les editorials i distribuïdores que, com a altres edicions, ens acompanyaran durant sa Fira.

Finalment, recordarem que aquest sempre és (i sempre ha estat) un acte completament autofinançat. Per aquest motiu us convidem a assistir a les diverses activitats que estem organitzant prèviament a sa Fira, així com a participar dels menjars i sopars que oferim durant els mateixos dies de l’esdeveniment. Com ja hem anunciat més d’una vegada, és només amb l’ajuda de totes que sa Fira és possible!

Dies 6, 7 i 8 d´octubre – CIUTAT (Parc de Ses Veles)

Divendres 6 d’octubre de 2017
18:30h Obertura de la Fira
18:30h Presentació de la V Fira del Llibre Anarquista de Mallorca
19:00h Presentació del monografic i documental: Tot Inclòs. Dayns i conseqüències del turisme a casa nostra, a càrrec del col·lectiu editor.
21:00h Sopar: Falafel en pà de pita amb amanida
22:00h Concert de Diógenes (vegan-queer-punk-edge)
Dissabte 7 d’octubre de 2017
10:30h Obertura de la Fira
11:00h Xerrada-taller sobre Autogestió de la salut: Reconeixement de símptomes i remeis associats, a càrrec del col·lectiu Salut entre totes.
14:00h Dinar
17:00h Presentació del llibre Masculinidades y feminismo, a càrrec del seu autor Jokin Azpiazu Carballo.
19:30h Teatre-fòrum FM/AM: freqüències modulades vs. agressions masclistes, a càrrec del grup Averlasailas: teatre de lo possible.
21:00h Sopar a càrrec de ¡Cocinillas en acción!
21:30h Concert del grup de rap feminista IRA.
Diumenge 8 d’octubre de 2017
10:30h Obertura de la Fira
11:00h Presentació del llibre La destrucción de la ciudad. El mundo urbano en la culminación de los tiempos modernos, a càrrec del seu autor Juanma Agulles.
14:00h Dinar: paella vegetariana
16:30h Presentació del conte El cazador y la tribu de los Lazulis a càrrec de la seva autora Aida Cortecero.
18:00h Cloenda dels actes a Ciutat amb Jocs llibertaris i cooperatius.

*Tot el menjar ofert als actes de la fira serà 100% vegetarià (vegà).

[fira-llibre-anarquista]cartel-programa

Dies 20 i 21 d´octubre – MANACOR (Ateneu Lo Tort)

En construcció …