Neix la Federació Anarquista de Catalunya

NOTA: La següent informació pertany a un col·lectiu que no forma part de la Coordinadora Llibertària de Mallorca. No obstant, la CLM ha decidit recolzar la seva activitat i, per tant, difon la informació que genera aquest col·lectiu.

cartell-presentacic3b3-twitterDes de la CLM ens volem fer ressó de la presentació en societat de la Federació Anarquista de Catalunya (FAC).  Des de aquí, enviam tot el nostre suport, ànim i voluntat a les companyes que han decidit donar una passa endavant i coordinar la lluita, teixir complicitats, superar l’aïllament i estendre la flama de l’autoorganització.  Coneixem el costós camí que suposa engegar projectes sòlids que agrupin a gent d’arreu i que, a la vegada, siguin funcionals. Reconeixem també que és aquest esforç, de posada en comú, la llavor necessària per a germinar una col·lectivitat sana, autònoma i participativa.  A més, l’exercici d’autogestió i creació col·lectiva és la prova evident de que la societat no necessita de cap autoritat que la organitzi; es val per sí mateixa.  Tenim confiança en què les companyes de Catalunya, i d’arreu on l’autogestió es fa vore, afrontaran amb decisió i il·lusió  els entrebancs que els hi sorgesquin.

Ningú va dir que la lluita fos fàcil, però si necessària.

Per a contactar amb les companyes de la FAC, o qualsevol cosa o dubte podeu fer-ho a través del mail que indiquem al final de la notícia.

Neix la Federació Anarquista de Catalunya

L’any 2013, diversos grups de tendència llibertària d’arreu de Catalunya vam constatar que ens faltava una xarxa comuna que ens ajudés a conèixer-nos i a organitzar-nos en col·lectivitat. A partir d’aquí, van sorgir les primeres trobades, les quals van confluir en un Congrés Fundacional que va dur a la creació de la Federació.

Neix la Federació Anarquista de Catalunya (FAC), formada per divuit grups. La FAC pretén esdevenir un espai de trobada, coordinació i organització pels col·lectius integrants. La llibertat, la igualtat en tots els àmbits  -gènere, raça, espècie-, la solidaritat i el suport mutu, així com l’oposició l’Estat, la propietat i les estructures i institucions religioses, són els principis sobre els quals ens movem. Els nostres objectius, enfrontar-nos a l’autoritat i difondre un altre tipus de cultura que fomenta dinàmiques de lliure associació entre individus capaços de respondre a les seves necessitats de manera autònoma, fora de qualsevol mena de dominació.

No pretenem ser unes noves salvadores. La nostra finalitat principal és la de donar respostes reals als problemes quotidians. Creiem que com millor es demostra la teoria és amb els fets. Volem retornar la lluita al carrer i el poder al poble, prenent-lo a un govern que s’ha autonomenat gestor de les nostres vides. Qui pot saber millor quins problemes afecten a la gent que els col·lectius de cada barri, escola, lloc de treball… ?

Ja no en tenim prou amb declaracions, manifestos, lectures, manuals, pensaments i tot allò que ens pot aportar un corpus intel·lectual que ens permeti identificar-nos amb una ideologia determinada. Només ens valdrà el verb quan siguem capaços de conjugar-lo amb accions que construeixin noves realitats.

És necessari anar cap a una nova societat, que sigui capaç de superar les formes de dominació i explotació capitalistes en la seva totalitat. Es en aquesta posició on necessàriament s’han ubicar la ideologia i el pensament llibertaris i anarquistes,  per tal de construir una opció política, social, cultural i econòmica que interpel·li directament al sistema imperant.

La responsalitat és nostra

Per a més informació

Web: http://www.federacioanarquista.org/
Contacte: federacioanarquista@riseup.net