Per Canviar-ho Tot: una crida anarquista

NOTA: La següent informació pertany a un col·lectiu que no forma part de la Coordinadora Llibertària de Mallorca. No obstant, la CLM ha decidit recolzar la seva activitat i, per tant, difon la informació que genera aquest col·lectiu.

Som irreductibles. Cap delegat ni abstracció pot reemplaçar-nos. En reduir els éssers humans a dades demogràfiques i l’experiència pura a simple informació, perdem de vista tot el que hi ha d’únic i valuós al món. Necessitem presència, immediatesa, contacte directe amb les altres, control directe sobre les nostres vides: coses que ni la representació ni els representants ens poden atorgar.

amb aquest article, volem donar difusió al text “Per Canviar-ho Tot: una crida anarquista”, traducció i adaptació al català feta a Mallorca del projecte: “To Change everything: an anarchist appeal”, del col·lectiuCrimethInc. Un projecte obert, que promou l’adaptació del text i de l’imaginari original a les realitats de cada lloc on hi ha les ganes i les forces de fer-ne traduccions.

ens ha agradat el text. El veiem rellevant i contemporani. Un esforç per apropar les crítiques i pràctiques anarquistes a totes les persones que s’interessin per les propostes llibertàries. Hem volgut fer-ne difusió ara perquè creiem que durant el 2015, any marcat per un cicle electoral intens, una crida anarquista és més necessària que mai.

creiem que la realitat que ens ofereix el Capital-Estat mereix ser colpejada amb crítiques estructurals i amb propostes radicals. Lluny del fum asèptic i la desinformació que acompanya els tristos dies de campanya electoral, dies de la gran festa de la delegació massiva per part gran part de la població a mans de professionals de la política.

el problema és el control
el problema és la jerarquia
el problema són les fronteres
el problema és la representació
el problema són els líders
el problema són els governs
el problema és el lucre
el problema és la propietat

comença per l’autodeterminació
comença per respondre la teva pròpia autoritat
comença per cercar poder, no autoritat
comença per construir relacions basades en la confiança
comença per reconciliar l’individu amb el tot
comença per l’alliberament del desig
comença per rebel·lar-te

estem convençudes que ara és el moment de construir autonomia social, de crear comunitat i xarxes de suport mutu, d’apostar per l’acció directa i l’autogestió.

esperem que gaudiu de la lectura, de la mateixa manera que nosaltres hem gaudit treballant per fer-la arribar a les mans de totes les persones que ho desitgin.

el text complet el podeu trobar i descarregar a: http://percanviarhotot.contrainfo.cat/

salut!

Per Canviar-ho Tot

Quan veiem el que les institucions i mecanismes de dominació tenen en comú, es fa evident que les nostres lluites individuals també són part d’alguna cosa més gran que nosaltres, d’alguna cosa que podria connectar-nos. Quan ens unim a partir d’aquesta connexió, tot canvia: no només les nostres lluites, sinó també la consciència de la nostra potencialitat, la nostra capacitat per l’alegria, la sensació de que les nostres vides tenen un sentit. L’única cosa que cal per trobar-nos és començar a actuar d’acord amb una lògica diferent.”